close
午安.我的名字是艾德華柯爾.我不知道大家在告別式都說什麼.老實說.我一向都不去參加.
我只想簡單地說.我愛他.我也很想他.
Good afternoon.My name is Edward Cole.
I don't know what most people say at these occasions.because in all honesty.
I've tried to avoid them.The simplest thing is.I loved him and I miss him.

我和卡特一起環遊世界.真的很不可思議.三個月前我們還是陌生人.
Carter and I saw the world together which is amazing.
when you think that only three months ago.We were complete strangers.

我希望.大家不會覺得我很自私.不過他生命中的最後幾個月.也是我最快樂的時光.
I hope that it doesn't sound selfish of me.
but the last months of his life were the best months of mine.

他拯救了我.而且他比我知道.
He saved my life.and he knew it before I did.

這個好人覺得他值得認識我.讓我深深地敢到驕傲.而且我們都為彼此的生命帶來喜悅.
I'm deeply proud that this man found it worth his while to know me.
in the end. I think it's safe to say that we brought some joy to one another's lines.

當我安息的那一天到來.假如我醒來時看見天堂之門.我希望卡特會在那裡.
替我說好話.並且教我如何面對另一個世界.
So.one day.when I go to some final resting place if I happen to wake up next to
a certain wall with a gate.
I hope that Carter's there to vouch for me.and show me the ropes
on the other side.
---------------------------------------------------------------------------------------

艾德華派瑞曼柯爾於五月去世.那天是週日下午.萬里無雲.他享年81歲.
直到現在我都不敢說我了解生命的意義.但是我可以告訴大家.我知道他去世時.
他的雙眼緊閉.但是他的心卻是開啟的.我也很有把握他喜歡他安息之地.
因為他被葬在一座高山上.而且那是非法的.
Edward perrimancole died in May.It was a sunday.in the afternoon.
and there wasn't a cloud in the sky.
He was 81 years old.Even now.I can't claim to understand the measure of a life.
But I can tell you this:
L know that when he died.his eyes were closed.and his heart was open.And
I'm pretty sure he was happy with his final resting place.
because he was buried on the mountain.and that was against the law.

一個犧牲許多東西變成億萬富翁、一個為了養家活口犧牲自己許多夢想的人

在生命中倒數一年,一起結伴出遊完成自己人生的許多夢想..

藉由出遊中的點滴,不但完成了自己的夢想,更認識自己人生真正想要的是什麼?

在你的人生當中你還有多少沒有完成的夢想呢?

讓我印象最深刻的是卡特跟老婆的一段對話,你怎麼可以這麼自私在你人生最後的時光,

拋棄家人跟一個陌生人去旅行呢?

是為了什麼原因讓父母親犧牲去照顧家庭呢?

因為愛吧!

當你看到小孩的笑容,你就知道這一切都是值得的。
arrow
arrow
    全站熱搜

    水藍色的憂鬱 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()